سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لباس فرم اداری را از کجا تهیه کنیم

 

لباس فرم اداری را از کجا تهیه کنیم

آیا حضور در محیط کار نیازمند پوشش خاصی است و یا می‌توانیم با همان مدل مانتوهایی که به میهمانی یا سینما می‌رویم به محل کار هم برویم؟ در ادامه درباره اینکه چطور بهترین مانتو اداری را انتخاب کنیم و از کجا آن را تهیه کنیم، توضیحاتی آمده است.

طراح و تولیدکننده انواع مانتو اداری، در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ ایران مانند سایر نقاط جهان معمولا یک تم خاص برای پوشش کارمندان وجود دارد و شرکت‌ها از یک طرح خاص با رنگ‌های سازمانی در لباس آقایان و بانوان استفاده می‌کنند که به لباس فرم اداری معروف است. در مورد پوشش بانوان زمانی که صحبت از مانتو اداری یا مانتو فرم می‌شود، اغلب تصویر اشخاص خوش‌پوش و کارمندان ایرلاین‌های هواپیمایی و متصدیان غرفه‌های نمایشگاهی در ذهن یاودآوری می‌شود.

چگونه بهترین مانتو اداری را انتخاب کنیم؟

برندهای بزرگ و مشهور اغلب با انتخاب بهترین مانتو اداری برای کارمندان خود، وجهه‌ای بسیار بهتر و زیباتر از سازمان یکپارچه خود در ذهن مشتریان ایجاد می‌کنند.

اما در برخی موارد کارمندان خانم‌ در شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچک و یا حتی مجموعه‌هایی که رفت آمد مشتریان کمتر است نیز بدون اینکه اجبار یا برنامه مشخصی برای پوشیدن مانتو اداری وجود داشته باشد، صرفا جهت ارائه شخصیتی تاثیرگذار، بیشتر از مانتو مدل فرم‌های خاص اداری استفاده می‌کنند.?

در واقع شیک‌پوشی در محیط کار همیشه با خرید لباس فرم اداری گران‌ قیمت و یا رنگ و طرح‌های عجیب امکان‌پذیر نمی‌شود. بنابراین اگر تمایل دارید در محیط کار خود شیک به نظر برسید گاهی با پوشیدن مانتو اداری و مانتو فرم ساده و مناسب با رعایت تمام اصول یک لباس کاری و اداری می‌توان به راحتی خاص بودن را تجربه کنید.

رنگ این دسته از لباس‌های رسمی و مانتو اداری، اغلب تیره در نظر گرفته می‌شود و در واقع یک استاندارد جهانی برای پوشش و لباس رسمی اداری است. ترکیب رنگی در اغلب سازمان‌ها رنگ‌های سرمه‌ای، مشکی، زغالی و طوسی است.

البته این موضوع نسبی است، زیرا بسیاری از شرکت‌ها بر اساس قوانین و رنگ سازمانی خود اقدام به تهیه مانتو اداری و مانتو فرم خود می‌کنند. اما غالبا انتخاب رنگ تیره به‌ این دلیل است که کثیف شدن آن دیرتر مشخص می‌شود و این امر باعث می‌شود فاصله زمانی بیشتری بین شست‌وشو یونیفرم شما ایجاد شود. همچنین این دسته از رنگ‌ها برای مانتو اداری، دارای مزیت بسیار خوبی برای ست کردن با انواع لباس‌ها و اکسسوری‌های دیگر است.

یکسان‌سازی در پوشش محل کار باعث گسترش استفاده از لباس‌های رسمی برای کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها شده است. اما در نهایت نکته بسیار مهم در پوشش این دست از لباس‌های رسمی و مانتو اداری این است که شخص با آن احساس راحتی داشته باشد و بیانگر شخصیت شما باشد.?

نکات بسیار مهم در انتخاب مانتو

1. قد مانتو

قد مانتو باید تناسب کامل با قد شما داشته باشد و با در نظر گرفتن قد خود، مانتو را انتخاب کنید. اگر چاق هستید بهتر است مانتو اداری با قد بلند بپوشید. اگر قد کوتاهی دارید مانتو با برش‌های عمودی خرج کار، باعث بلند قدتر نشان دادن شما می‌شود.

2. سایز مانتو

مانتو اداری تنگ انتخاب درستی برای پوشش شما نیست. کار در هر محیط کاری و شرایط کاری همیشه همراه با فعالیت است؛ حتی اگر پشت میزنشین باشید یا حتی اگر اصلا فعالیت بدنی نداشته باشید. لباس کار باید راحت و سایز مناسب داشته باشد.

3. جنس پارچه مانتو

چنس پارچه باید نخی یا حداقل با درصد بالایی نخ باشد. این دسته از پارچه‌ها باعث ایجاد حساسیت پوستی نخواهد شد و تعریق روی لباس ایجاد بوی نامطبوع نمی‌کند.

پارچه نخی یک خصوصیت دیگر هم اگر داشته باشد به کیفیت کار بیشتر می‌افزاید و آن هم کش‌دار (لایکرا) بودنش است مخصوصا کش دو طرفه.

لباس فرم اداری زنانه مناسب برای اندام شما چه ویژگی‌هایی دارد؟

خانم‌های کارمند و خانم‌هایی که در محیط‌های کاری رسمی و جدی فعالیت می‌کنند به نوع خاصی از لباس یعنی لباس اداری زنانه نیاز دارند. شاید تصور کنید لباس اداری زنانه فرم‌های محدودی دارد که به هیچ کسی نمی‌آید. اما اگر بدانید کدام مدل لباس برای فرم اندام شما مناسب است می‌توانید لباس فرم اداری را نیز درست انتخاب کنید و استایل رسمی زیبایی داشته باشید. مهم نیست چاق باشید یا لاغر کوتاه باشید یا بلند، اندام ایده‌آل داشته باشید یا دچار چاقی موضعی باشید، همیشه لباس‌هایی وجود دارد که با فرم اندام شما سازگار است و آن را زیباتر و متعادل‌تر نشان می‌دهد حتی اگر یک لباس اداری ساده و معمولی باشد. در این مقاله خواهید دید که بر اساس فرم اندام شما کدام مدل لباس اداری زنانه مناسب شماست.

لباس فرم اداری زنانه مناسب برای خانم‌های قد کوتاه

خانم‌های قدکوتاه معمولا بیش از بقیه خانم‌ها در انتخاب لباس دچار مشکل می‌شوند و معمولا نمی‌توانند لباس اداری که مناسب اندام آن‌ها باشد و داخل آن گم نشوند پیدا کنند. اگر شما جزو افرادی هستید که قد زیر 162 سانتی‌متر دارند باید اولا مانتویی انتخاب کنید که کاملا اندازه باشد یعنی آستین بلند یا سرشانه گشاد نداشته باشد، ثانیا طرح مانتو یکدست باشد یعنی از مانتوهایی که رنگ بالاتنه و پایین‌تنه در آن‌ها متفاوت است نباید استفاده کنید، البته بهتر است خط کمر مانتو مشخص باشد تا اندام کشیده‌تر به نظر برسد. در مورد شلوار رسمی هم بهتر است از شلوارهایی استفاده کنید که راسته هستند و خیلی بلند نیستند یعنی قد آن تا مچ پا می‌رسد. به خاطر داشته باشید که بهتر است رنگ همه لباس‌ها مخصوصا شلوار را از رنگ‌های خنثی و تیره انتخاب کنید تا کشیده‌تر و بلندتر به نظر برسید.

لباس فرم اداری زنانه مناسب برای خانم‌های قدبلند

شاید تصور کنید خانم‌های قدبلند مشکلی در انتخاب لباس به خصوص لباس‌های اداری ندارند اما باید بدانید که داشتن قد بلند هم می‌تواند در انتخاب لباس مشکل ساز باشد و اگر لباس مناسبی انتخاب نشود ممکن است ظاهر فرد نامتعادل و زمخت به نظر برسد. اگر قد شما بلند است و قصد انتخاب مانتوی اداری دارید قبل از هرچیز به جنس پارچه مانتو توجه کنید. پارچه‌ای را انتخاب کنید که نرم و لخت باشد و با حالتی مناسب روی بدن بیفتد. قد این مانتو باید میدی باشد یعنی تا میانه ران، در این صورت اندام شما متعادل‌تر به نظر خواهد رسید. برای انتخاب شلوار هم بهتر است از شلوارهای راسته ساده استفاده کنید که با مانتوی شما هم هماهنگ باشد یا این که از شلوارهای گشاد با فرم مخروطی که قد آن هم چندان بلند نیست و تا مچ پا می‌رسد استفاده کنید.

لباس اداری زنانه مناسب برای خانم‌هایی که اندام پسرانه دارند

خانم‌هایی که اندام پسرانه دارند معمولا فاقد برجستگی‌ها و قوس‌های زنانه در اندام خود هستند، به این نوع اندام اندام مستطیلی شکل هم می‌گویند که در آن عرض شانه و سینه و باسن تقریبا نزدیک به هم است خط کمر چندان در آن مشخص نیست. برای ایجاد تعادل در چنین اندامی شما باید لباسی را انتخاب کنید که این قوس‌ها را در بدن ایجاد کند. مثلا استفاده از مانتوهایی که در قسمت سینه و شانه دارای چین و رافل هستند و به این قسمت‌ها حجم می‌دهند ایده مناسبی برای این کار است. خط کمر مانتوی شما باید مشخص باشد و کمی بالاتر از محل طبیعی آن قرار بگیرد تا اندام ظریف‌تر دیده شود. مانتوهایی دورنگی که در قسمت بالاتنه و پایین‌تنه رنگ متفاوتی دارند برای خانم‌های با اندام پسرانه و مستطیلی مناسب است. اگر قصد انتخاب یک شلوار رسمی هم دارید دقت کنید که شلوار اداری شما بهتر است ساسون‌دار و دارای جزئیات در قسمت‌های مختلف (مثلا لبه تا شده) باشد تا توجه را به قسمت مچ پای شما جلب کند.

در ایران کدام برند در تولید و ارائه لباس فرم اداری و مانتو اداری مشهور تر و پرطرفدار تر است ؟

یکی از برند هایی امروز بدلیل ارائه مانتو های اداری با طرح های بسیار جدید و کیفیت پارچه و دوخت عالی مورد استقبال بانوان قرار گرفته است ، برند "ایندو" و یکی دیگر که آن هم طرفداران بسیاری در ایران دارد برند "آرافرم" است.

معمولا طرفداران این دو برند را در حد برند های بین المللی میدانند و بومی شدن طرح و مدل مانتو های اداری و در کللباس فرم اداری توسط این دو مجموعه محبوبیت خاصی پیدا کرده است.

اما این برند ها همواره توصیه های جالب توجهی را نیز برای خانم های خوش پوش ارائه میدهد؛

با توجه به اینکه بصورت روزانه از مانتو اداری و تن پوش های رسمی در محیط کار استفاده می کنید، بهتر است نوع پارچه، رنگ و دوخت آن را در کنار راحت بودنش در نظر بگیرید. مانتو نباید خیلی جذب و تنگ باشد که راحت نباشید و آزادی عمل را از شما بگیرد. و نباید انقدر گشاد باشد که کل روز مجبور به جمع و جور کردن مانتو مشغول باشید و چهره زشتی از شما در ذهن دیگران ایجاد کند.

فصل سرما و گرما را هم باید در نظر گرفت. اگر جنس پارچه ها مصنوعی و غیر نخ باشد باعث ناراحتی پوستی، گرما شدید در فصل گرم و سرمای بد در فصل سرد خواهد شد.

لباس فرم مناسب، دست کم در ظاهر، دلمشغولی های درونی یک زن درباره قدرت و جنسیتش را برطرف می کند. چون که مسئله واقعاً همین است، اینطور نیست؟ پوشش کار برای زنان سخت تر است تا مردان، چون محیط های کاری را هنوز غالباً مردان اداره می کنند، و زنان، که برای به رسمیت شناخته شدن زیر نگاه مردانه رقابت می کنند، باید تصمیم بگیرند چقدر مایل اند که سر کار قدرت داشته باشند. چقدر با انتخاب لباستان به آنها یادآوری می کنید که لباسی که صبح پوشیده اید مناسب است؟ زنان وقتی با تصمیم هایی درباره نوع پوشش مواجه می شوند، مجبورند مدام و صریح این مسائل را بررسی کنند.

در نظر داشته باشید در هنگام خرید مانتو اداری و مانتو فرم حتما فرم و اندام خودتون را مد نظر قرار بدهید که مانتوی مناسب انتخاب و خریداری کنید.