سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10مثال بیان شده برای نشان دادن قدرت اینفلوئنسر مارکتینگ ( بازاری

اینفلوئنسر مارکتینگ ( بازاریابی تاثیر گذار) بر B2B یک روش کاملا ارزان و کارآمد برای بازاریابی موفق است.

کسب و کارها در سراسر جهان،  از کمک نفوذگران برای بازاریابی B2B خوداستفاده می کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ ( بازاریابی تاثیر گذار) B2B یک  راه ارزان و کارآمد برای ایجاد کمپین های موفق بازاریابی است که با استفاده از انواع کانال های بازاریابی بدون سرمایه گذاری در بسیاری از اوقات به آنها کمک می کند. اما سوال واقعی این است که:

اینفلوئنسر مارکتینگ( بازاریابی تاثیر گذار) چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ ( بازاریابی تاثیر گذار) فرایندی از افراد یکپارچه است که درراهکار های بازاریابی شما تاثیر گذاشته و به منظور افزایش موارد  زیر کار میکند:

  • تعداد بازدیدکنندگان از یک وب سایت
  • تعداد “لایک ها”، “اشتراک گذاری ها” و “دنبال کنندگان” در رسانه های اجتماعی
  • تعداد فروش ها ی یک طرح تجاری الکترونیکی
  • میزان ترافیک یک صفحه خاص از یک وب سایت

به عبارت ساده، اینفلوئنسر مارکتینگ ( بازاریابی تاثیر گذار) از هماهنگی فکر و صنعت بهره میبرد تا پیغام برند شما را از طرف شما به مخاطبانتان  برساند. در واقع در این شیوه با استفاده از شخصیت های مشهور مخاطبان را علاقه‌مند به گوش دادن به شما میکند.

چگونه به یک بازاریاب تاثیر گذار تبدیل بشویم؟

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ ( بازاریابی تاثیر گذار)

اینفلوئنسر مارکتینگ ( بازاریابی تاثیر گذار) مهم است، زیرا این یک راه برای فردی است که بتواند از طریق فرم های مختلف دیجیتالی به توده ها  نفوذ کند . اینفلوئنسر مارکتینگ ( بازاریابی تاثیر گذار)عبارت است از:

  • راهی برای ارتباط با مشتریانی که رسیدن به آنها دشوار است.
  • مانند دیگر بازاریابی ها گران قیمت نیست.
  • یک راه خوب برای تمرکز روی مخاطبین هدف.

 

اینفلوئنسر

 

10 مثال عالی از B2B اینفلوئنسر مارکتینگ ( بازاریابی تاثیر گذار)

از آنجایی که بهترین روش یادگیری، یادگیری از روی تجربه هاست، من 10 نمونه از بازاریابی موفقیت آمیز B2B را از برخی از برندهای عظیم برای شما بررسی، درک و به طور بالقوه در راهکارهای بازاریابی خود قرار داده‌ام.

1- Synechron با Chatbots:

امسال Chatbotها از نقطه نظر بازاریابی حرف اول را زده‌اند. Chatbotها برخی از کارها را برای کاربران آسان تر کرده اند. از سفارش یک پیتزا تا رزرو پرواز و….

چه گونه اینفلوئنسر مارکتینگ ( بازاریابی تاثیر گذار) به طور مناسب مورداستفاده قرار میگیرد؟

یک مثال کامل از این مسأله Synechron است. این شرکت توانست خدمات مالی مختلفی را به منظور حل چالش های مختلفی که برخی از آنها شامل بانکداری، تجارت و مشکلات بیمه بود، به شرکت های تجاری خود متصل کند. این chatbotها می توانند به سیستم عامل های رسانه ای اجتماعی مانند فیس بوک، به لطف ابزار هایی مانند Chattopeople، متصل شوند. chatbotها به شما کمک می کنند تا قابلیت های تجاری خود را از طریق chatbotهای قدرتمند تقویت کنید که بتواند انواع وظایف را انجام دهد.

2- TopRank  با محتوای بازار یابی:

بازاریابی محتوا هنوز یک ابزار ارگانیک بسیار قدرتمندی است که میتواند به شما کمک کند تا میزان دسترسی شما افزایش یافته و کیفیت منافع شما بهبود یابد.

TopRank اینفلوئنسر مارکتینگ ( بازاریابی تاثیر گذار)B2B را به راهکار های بازاریابی محتوا  به منظور ترویج کنفرانس جهانی بازاریابی محتوا 2014 اضافه کرد. TopRank +40 از اینفلوئنسر ها خواسته است تا لیستی از توصیه هایی را که به بازاریابان محتوای مشتاق ارائه می دهند، گردآوری کنند. محتوای ارزشمند در قالب کتاب الکترونیکی، پست های وبلاگ و مصاحبه های Q و A که از طریق آن خوانندگان می‌توانند یاد بگیرند، ایجاد شد.

3- IBMبا مشارکت کارکنان:

کسی وجود ندارد که محصولات و خدمات شما را بهتر از افرادی بشناسد که برای خرید آن ها به شما هزینه پرداخت کرده اند . به کارمندان خود اجازه دهید که برخی از صحبت ها را در خصوص طرفداری از برند شما انجام دهند. یک شرکت B2B ، اینفلوئنسر کارمندی را در شما ایجاد نموده که به صورت IBM ارائه می شود. مدیر آژانس بین‌المللی بازاریابی IBM، آمبر آرمسترانگ، در وب سایت داینامیک سیگنال گفت که آنها “در دو هفته اول راه‌اندازی، 50000  رجیستر جدید را به آیتم IBM دادند، که بیشتر به دلیل حمایت از کارکنان است.”

4- اکتا با بازاریابی محتوای کاربری:

در کنار مسئله کارمندان، کسانی که هرچیزی را پیرامون برند شما، محصولات شما، خدمات شما می دانند، مشتریان نیز نظرات مشتریان دیگر را ارزیابی میکنند. درست به این علت که مشتریان دلیلی برای  دروغ گفتن ندارند.  آنها در مورد شرکت شما بدون هیچ گونه تعصب سخن میگویند و اگر مثبت باشند، توصیفات مشتری برای موفقیت B2B استراتژی محتوا ضروری است. Okta، یک شرکت هویت و مدیریت دستگاه، این کار را بسیار خوب انجام داد و از مشتریان خود خواست تا تجارب خود را با مارک تجاری به اشتراک بگذارند و سپس آنها را به صورت داستان هایی نشان دادند که چگونه خدمات آنها به مشتریانشان  کمک می کند تا کار خود را با کارآیی بیشتری انجام دهند. بسیاری از کاربران روی این موضوع اینفلوئنسر می باشند که شامل محصولات News Crop , Adobe  و Fox در قرن بیستم می شوند  و همه آنها دارای صفحات اصلی خود، با رسانه ها مانند آمار، فیلم ها، نقل قول ها و پست های مختلف مربوط به وبلاگ است.

5- SAP با بازاریابی ویدیو:

بازاریابی فیلم یک راه جذاب برای جذب و حفظ مخاطبان است. اگر شما بازاریابی ویدیو را با یک شخصیت مشهور یا با نفوذ به اشتراک می گذارید، به جکپات ضربه زده اید. SAP، ارائه دهنده راه حل های نرم افزاری، نمونه ای کامل از یک شرکت است که از بازاریابی ویدئویی اینفلوئنسر B2B برای ترویج کنفرانس Sapphire خود استفاده می‌کند. این رویداد که بیش از 20?000 نفر را جذب می کند، از طریق محتوای زنده ویدئویی ایجاد شده توسط انواع اینفلوئنسر صنعت تبلیغ شد و سپس به طور مستقیم به پروفایل فیس بوک خودشان  ارسال شد. محتوای ویدئو عمدتا شامل مصاحبه هایی بود که اینفلوئنسرها دیدگاه ها و اطلاعات مربوط به موضوعات مرتبط را به اشتراک گذاشتند. این محتوا پس از آن در وبلاگ SAP با استفاده از نتایج فوق العاده با چرخش حدود 80000 مهمان در این رویداد به اشتراک گذاشته شد.

6- میوه های ویدیویی با مهمانان وبلاگی:

یکی از سنتی ترین گونه های اینفلوئنسر مارکتینگ B2B ، مهمانان وبلاگی است . شرکت ها امروز تلاش بیشتری برای جستجوی وبلاگ نویس های مهمان برای صفحات خود دارند و تلاش دارند ایده‌های ارزشمندی را از متخصصان صنعت بگیرند. این به عنوان شگفتی بزرگ از برین هریس، بنیانگذار مشاوره بازاریابی Video Fruit، به عنوان یک وبلاگ نویس مهمان در وبلاگ Okdork منتشر شد. در روزی که این پست منتشر شد نتایج مربوط به Video Fruit نجومی بود:

  • افزایش بازدید بیش از 500 درصد.
  • نمایش های منحصر به فرد صفحه بیش از 600 درصد افزایش یافته است.
  • میانگین مدت زمان مطالع? وبلاگ توسط مخاطبان بیش از 8 درصد افزایش یافت.
  • میزان گزافه گویی به میزان کمتر از 6 درصد کاهش یافت.

7- Pint Blank SEO با مهمانان وبلاگی:

مثال برجسته دیگری پیرامون اهمیت مهمانان وبلاگی مطرح می شود که به عنوان گونه ای از اینفلوئنسر مارکتینگ B2B  در Jon Cooper به کار می رود و نویسنده Point Blank Seo  یک بلاگ سازمان دهی شد? ارتباطی را بیان می‌کند. او به عنوان یک بلاگر مهمان روی YouMoz کار می کند و توسط Moz به خودی خود دنبال می شود . در تنها 24 ساعت Point Blank Seo تعداد متفاوتی از ملاقات کنندگان را مشاهده نمود که بیشتر از 400 نفر بودند. از آن به بعد بازدید  وبلاگ او افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

8- مایکروسافت و جغرافیای ملی با اینستاگرام:

معمولا بسیاری از طرح های تجاری برای تصویر برداری در اینستاگرام به کار می روند. اینستاگرام با امکانات خاصی برای استفاده از مسیرهای متفاوت کار می کند که ویژگی های ویرایشی رسانه ای و استفاده آسان از تداخل ‌گر ها را مطرح می نماید . اما وقتی که شرکت مهارت های خلاقان? عکاسی برای انجام کار را ندارد چه اتفاقی می‌افتد؟ این همکاری با اینفلوئنسرهای صنعت است که می توانند مخاطبین مورد نیاز خود را دریافت کنند. این امر برای مایکروسافت چندان شگفت انگیز نیست و اید? خوبی برای نشنال جئوگرافیک با ایده بین المللی روز زن به شمار می‌رود تا کمپین اینستاگرام را فعال نموده و آن را ” از بعد چه خبر” بنامد.

  • 30 تصویر توسط عکاس مشهور در مقابل پنج کانال اینستاگرام نشنال جئوگرافیک گرفته شده است.
  • بیش از 3?5 میلیون “لایک”
  • بیش تر از 1000 تصویر آپلود شده در اینستاگرام

9- H&M با بازاریابی رسانه ای اجتماعی:

علاوه بر این شرکت های اینستاگرام ، تاثیراتی در مقابل رسانه اجتماعی در حالت کلی دارند. برای مثال H&M با تنوعی از عوامل اینفلوئنسر مشهور کار می کنند که در خط لباس های مخصوص تعطیلات یا طرح های رسانه های اجتماعی کار می کنند که می توان به فیس بوک و توئیتر اشاره نمود. با ایجاد چهار تبلیغات ویدئویی جذاب و با استفاده از اینفلوئنسرهایی مانند تایلر پوزی، هانا سیمون، جانا کرامر و Peyton List، این شرکت با مجموعه جدید خود توانست بیش از 12 میلیون مشتری در سراسر دنیا را در اختیار داشته باشد.

10- Maybelline با بازاریابی رسانه های اجتماعی:

Maybelline، برند مد دیگری است که در کلیه شبکه های اجتماعی استفاده شده و به اینفلوئنسر مارکتینگ ( بازاریابی تاثیر گذار) B2B کمک نموده و به تعداد زیادی از مصرف کنندگان در طول هفته مد روز 2016 خود رسیده است. Maybelline  با کار با 15 کارشناس زیبایی از 15 کشور قادر به:

  • به بیش از 13?9 میلیون مصرف کننده در سرتاسر جهان دسترسی پیدا می کند.
  • دریافت 3?6 میلیون “لایک” نسبت به این کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ(بازاریابی تاثیرگذار)

سرانجام…

مطالعات فوق فقط نمونه هایی هستند که اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ بر B2B را برجسته می کنند. از محتوای وبلاگ و شبکه های اجتماعی می توان به ایجاد رسانه های معتبربرای مشتریان شما دست یافت و این درصورتی است که شما آن ها را روی وب سایت های اینفلوئنسر قرار دهید و شما قادر خواهید بود که کیفیت مربوطه را تولید نموده و پیشرفت رضایت بخشی در ترافیک وب سایت خود ایجاد نمایید.

 

منبع: برندها